fredag 12 november 2010

Uppdateringar i hemmet. Med bildbevis.

Titta va! Nu har jag stökat i ordning här hemma och fått upp lite mer tavlor och skaffat mig en ny möbel! Och det är verkligen praktiskt att vara två stycken och kunna lite olika saker... Och allt går ju dubbelt så fort! Gilla'rt!

Nya gardiner i köket. Och att sy upp dem tog inte så lång tid heller. Lite stolt...

Matbordet har fått komma upp från källaren igen men med en ny duk.
Tavlorna har jag knyckt från Eric... Riktigt nöjd!


Ukulelen har fått sin plats och jag börjar känna att vardagsrummet får mer hemtrevnad. Men vore kul att utöka sin instrumentsamling lite till...
(Ni får ursäkta bildkvalitén. Men har bara mobilkamera... fortfarande...)

Sovrumsfix. Nu sitter en spegel och dessa tre söta tavlor uppe. Tycker de passar väldigt bra ihop med min tapet (som jag inte har valt själv).

Och här har vi nyheten: sekretären. (För visst heter sekretär då den har ett hyllplan ovanför skrivluckan?) Den är fyndad på nätet och jag fick finfin bil+bärhjälp. Är så glad åt vänner i Gbg som man lätt kan få hjälp av. Helt otroligt vad lyxigt det är!

Nya gardiner i sovrummet också...

5 kommentarer:

Jenny sa...

Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint! Väldigt mysigt, charmigt. Mycket hemtrevligt. Gillar! Alltihop. :)

Elin sa...

så fint du har det! och sekretären var jättemysig =)

kusin E sa...

Ja det blev fint :)
Var har du hittat de tre söta tavlorna?

kram

Anonym sa...

väldigt väldigt fint!
sekretären va toppen!!!
Kram frida

Emi sa...

Jenny: Tack, vad kul!

Elin: Du får gärna komma förbi och kika på det live nån gång!

Kusin E: Motiven är vykort som jag hittade på Universeum förra sommaren. Ramarna är från Panduro men jag har målat dem själv. Svårt att hitta ramar i den storleken...

Frida: Tack - jag är så nöjd!