torsdag 18 november 2010

Årets önskelista

Jaha, nu är Göteborgs gator upplysta av juldekorationer, NKs girlanger sitter uppe, på reklamerna står det Christmas! och körskivans julsånger går på här hemma så texterna ska sitta inför julkonserten. Så... jag får väl också erkänna att jag faktiskt ser fram emot julen nu.
Börjar (ovanligt tidigt) att samla på mig julklappar till de kära! Härligt!

Och då får jag väl avslöja mina egna önskningar också? Även om det (självklart!) viktigaste är att få umgås med familjen... (hoppas ni anar en viss ironi...)

Jag vill ha:
Fred på jorden (man måste alltid börja listan så: annars är man en dålig och egoistisk människa)
Nyare dator (sådär, då var man en dålig, egoistisk människa igen!)
Servisdelar till porslinsserien Grace (samlar i vitt & mörkblått)
Serveringsbestick i serien Wallin
iPhone
Lakan-set, som inte är sydda i kasst tyg (alltså blir ojämna när man tvättat dem... man får vad man betalar för...)
Badlakan och handdukar som matchar varandra.

Om jag får allt det där så behöver jag inget mer. Eller? Hum... det står säkert samma saker (om inte dyrare) på nästa års lista också. Och även den måste börja med "Fred på jorden"...

1 kommentar:

Jenny sa...

Har också önskat oss Grace, fast de himmelsblå muggarna som vi har. :) Får se om vi önskar oss något mer i den serien något annat år.

Fred på jorden är en klassiker. Mina föräldrar brukade alltid säga "snälla barn" när vi frågade vad de önskade sig. ;)

Ny dator låter klokt, du har ju haft lite småstrul med den där då och då.

Det finns alltid massor med saker man önskar sig, egentligen, men färre man kommer på om någon frågar rakt ut. :D