fredag 5 mars 2010

Tandläkarbesök

Ringde igår för att boka tid & döva mitt dåliga samvete sen ca 5 år tillbaka... Jag har verkligen _inte_ prioriterat tänderna. Med besök alltså. Borstat, tandtrådat (eh...) & tungskrapat (eh...) har jag varit duktig med! & det sa tandläkaren också! Jag fick första tiden imorse. Kändes lika bra att bli av med det. & de blev väl glada att slippa en lucka & tjäna pengar... Men jag tror både tandläkaren och hennes assistent (vad de nu heter...) hann börja fundera på hur kassa mina tänder var när jag erkände att tandläkarbesök inte stod högst upp på min prioriteringslista. Eller att jag har tandläkarrädsla? Men nejdå - det handlar ju bara om ren lathet.

Men jag fick beröm för mina fina tänder & vi bestämde att jag får komma tillbaka om två år. & jag fick använda två års tandvårdsbidrag (eller vad det nu heter...) vilket gjorde mitt besök _väldigt_ mycket billigare!

Jag firar med ett glas varm choklad till frukost!

Nu åker jag till Borås & hänger med Karin & Elias! Det var också för många år sen...

1 kommentar:

klas sa...

Glädjande tandläkarbesök är ju sällsynt lättande upplevelser. Fint med Borås för övrigt :)