tisdag 2 mars 2010

Luktupplevelse

Idag fick jag en lustig upplevelse på spårvagnen till jobbet. Klockan är strax 7 och det är ovanligt tyst på vagnen, de flesta läser sin tidning och några lyssnar på något i sina hörlurar, men det är inget störande ljud. Samtidigt som jag funderar på det så inser jag att jag denna vinter har registrerat mer dofter än tidigare, kanske främst på vagnen. Trots att jag är så trött på morgonen...

Imorse satte jag mig bredvid en kvinna och bara blundade. Och när jag dragit in luft genom näsan så får jag en minnesbild från skoltiden. Kvinnan bredvid mig bär nämligen en parfym som jag kopplar samman med DATE. Minns ni den??

Jag sökte upp den på nätet och den existerar ju fortfarande, jag som trodde den försvann...

6 kommentarer:

kusin E sa...

Jag har faktiskt kvar en gammal Date-parfym från högstadiet :)
De var mycket poppis!

Jenny sa...

Haha, klart date finns - men är man inte finnig fjortis kanske man inte köper den längre... :)

Anna G sa...

Kul! Jag skulle också kunna minnas saker med den doften men jag kan inte beskriva den... :)

Emi sa...

Men hade inte ALLA tjejer date?! Men jag blev nästan lite sugen på att köpa en ny, mest för nostalgin...

klas sa...

Härligt beskriven iakttagelse. Och det mest fantastiska med länken var att den kopplade samman parfymen med vilken musik som gällde just då! :)

Emi sa...

Klas: Jag anade att just du skulle reagera på det!