söndag 21 mars 2010

Impulsivt beslut


Göteborgs kvällssol medan jag väntade på Swebus till Jönköping.

I fredags var jag impulsiv. Kompisen som skulle sovit över hos mig i helgen orkade inte köra på fredagen och plötsligt fick jag en tom helg! Så, en timme innan bussens avgång så beslutade jag mig för att åka till Eric. Men bussen gick bara till Jönköping och det fanns inga fler förbindelser till Vetlanda. Men med hjälp av goda vänner fick vi till det! Olof hämtade mig i Jönköping och körde mig till Nässjö där jag blev hämtad av Erics vän som körde mig till Vetlanda. Änglar!

Busschauffören var också impulsiv; vid Landvetter bjöd han på "Pärleporten" och när vi körde in i Jönköping fick vi avnjuta "Ovan där". Ingen falsksång heller utan en härlig stämma!

Och nu är jag på väg hem till Göteborg igen för att gå på konsert med Himlaväsen. En bra helg helt enkelt!

Inga kommentarer: