söndag 21 mars 2010

Avslut och nystart

I fredags hade jag min "sista" arbetsdag på Kostern. Jag grät flera gånger under dagen och försökte låta bli att gråta i damernas närhet. Men mina kollegor blev nog rörda över att jag känner så starkt för stället med alla dess människor. Jag fick blommor av både kollegor och anhöriga... Här ovanför ser ni bild på det hus där jag befunnit mig i sedan maj 2008. Och torget som jag suttit på med mina tanter på somrarna. Där kioskmannen spanade in mig och ville bjuda mig på lunch... Många roliga minnen! ;)

Men nu ska jag ut på nya äventyr! Jag lovade ju för några veckor sen att jag skulle uppdatera om telefonsamtalet på jobbfronten. Jag är erbjuden jobb utanför Borås. Imorgon börjar jag i Dalsjöfors och arbetar där över sommaren. Nyttig erfarenhet! Det långa pendlingsavståndet är väl det stora minuset, men jag hoppas det finns andra saker som väger över!

Inga kommentarer: