söndag 6 december 2009

Dagböcker

Det är fascinerande att läsa mina gamla dagböcker. Vissa saker kommer bara tillbaka... cyklernas gång... Andra saker ser helt annorlunda ut. Personer som kommer och går, andra som stannar. De som stannar förändras också, till sättet och till relationen.

Tänk om man visste vissa saker i förväg? Då skulle valen i vissa fall blir mycket lättare kan man tro... Men har man sett "The Butterfly effect" så vågar man inte tro på den idén alls. Men tanken slår mig ibland...

Jag är nyfiken på att om några år få se vilka människor och situationer jag är inblandad i då.

4 kommentarer:

Anna G sa...

jag håller med. det är verkligen intressant att läsa vad som var det stora i livet då. ibland går jag tillbaka i mina dagböcker för att se hur jag hanterade en situation liknande den jag är i just nu. oftast uppmuntrande.

Jenny sa...

Sant sant, och framför allt det som var jättestort och jättehemskt (iallafall i mina gamla böcker) känns som absolut ingenting idag. Livet har verkligen förändrats på fem, tio, femton år. Även om jag nu inte skriver så ofta längre så gjorde jag ju det förr.

E sa...

Jaså, du är i grubblarstadiet...

Emi sa...

Anna: Vad gott att du känner så när du läser dina dagböcker! Det är väl så de flesta hoppas kunna tänka om en återblick i sitt liv! =)

J: det är ju så när vi utvecklas. Vi lär oss av livet och inser vad som är stort resp. smått i det stora hela.