fredag 13 november 2009

Två intervjuer senare.

Skön känsla när man får mycket positiv feedback, när det märks att de gillar mig, mina egenskaper och erfarenheter. Självklart saknar jag meriter också, men de fokuserar ändå på det jag kan och har med mig i bagaget. Tacksamt!

Att kliva av på Alingsås station var märkligt. Torgen, Rådhuset, Christinakyrkan, cykelsträckan till Lasses körskola boråt Nolhaga/Noltorp. Intervjun var i grannhuset!
Lustigt när de frågade om körkort.
"Jag tog det här runt hörnet"

Läser en bok av Bodil Malmsten. Helt ok att läsa 40 min x2 på pendeltåg. Roliga tankar om allt från mullvadar till Rover, uppror till lugna stunder i stugan... Hon beskriver helt enkelt livet.

På pendeln satt några tonårstjejer bredvid mig och diskuterade en kompis. "Att de inte bara bestämmer sig för att bli ihop - de säger ju 'jag älskar dig' till varann!". Bra fråga...

Snön föll när jag klev av pendeln. Det fick mig faktiskt att fnissa högt, men tonårstjejerna ignorerade mig. Jag kan bara inte låta bli när en känsla bubblar upp i mig på det viset: det måste ut!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Snöväder gör även mig fnissig. Så länge jag inte sitter i bilen och inte ser vägen dvs. :) Hoppas du får bra respons på intervjuerna.

klas sa...

Gillade det här mycket! :)