fredag 6 november 2009

Ett liv utan dator

Sitter på biblioteket och kollar mail, planerar lite jobb och läser nyheter & annat jag inte kan fixa hemma utan dator. Det är ovant att sakna en pryl så fasligt mycket. Men prylen underlättar faktiskt mitt liv väldigt; jag har saker samlade på ett och samma ställe och får information precis när jag behöver den. Men nu får jag träna planering och tålamod - att skriva upp det jag behöver kolla. Och faktiskt så blir mitt liv lugnare. Att avsätta tid för att "fixa" och där emellan skriva lista gör livet mer effektivt, om man nu kan säga så...

Men jag märker att jag är mer avslappnad! Står ute vid spårvagnen och tittar på folk medan jag väntar istället för att gå ut den exakta tiden, ringer de där telefonsamtalen jag borde ha ringt, koncentrerar mig på det jag håller på med och får det klart.

Det är jobbigt utan dator men nyttigt helt klart... Får se om jag behåller "mitt nya liv" när jag får tillbaka den ;)

3 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Jag är imponerad & avundsjuk. Satt och funderade kring om jag inte skulle testa att vara utan min en vecka.. Men förstod att detta inte fungerar med LK och allt. Men till våren då?!.. Nej, då ska jag ju plugga.. Jag vill testa! Gahh!

Jenny sa...

Ett par dagar klarar man sig alltid, men flera veckor? Nä. I så fall skulle du ju inte logga in från jobbet. ;)
Saknar dig!

Emi sa...

Sis: ja, det kan vara spännande. Men jag tröttnar också. Frustrerande när man är beroende för alla möjliga grejer: räkningar, jobbsök, tider för resa. Menmen... än så länge går det ihop sig! =)
Men som Jenny säger: det är för att det finns dator på jobbet =)