måndag 26 oktober 2009

Sjukdagen för i år?

Jag somnade sjuk igårkväll. Jag var trött redan kl 21. Det händer ju aldrig! En kompis skojade om att då måste det vara illa. Och på natten insåg jag att det var illa. Vaknade med jämna mellanrum för att dricka vatten, snyta mig, bara röra kroppen som var otroligt öm. Halsen är inte rolig idag... när chefen ringde hörde hon på en gång hur det var fatt, och jag har behövt ställa in sånggrupp idag och RGRM imorgon. Jättetråkigt! Även för ekonomin...

Jag är ju sjuk så otroligt sällan! Sist jag var hemma från jobbet var i december... En enda dag. Det är något att vara tacksam för. Men på en gång undrar jag vad som blev fel som gjorde att jag blev sjuk just nu; att jag passat barn? Att jag sovit för lite? (inte spec troligt...) Att jag ätit sämre? Att jag varit bland folk det var länge sen jag träffade?? Ingen aning!

Men nu är jag hemma, ska fortsätta läsa min bok, pimpla honungsvatten och försöka slänga ihop jobbansökningar... Det får vara bra så. Men först sängen ett tag...

2 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Då hinner du fundera lite på möblering & malena-ankomst så länge..?! ;)

Anonym sa...

Krya på dig!
/Magnus B