söndag 16 augusti 2009

Festligheter

Nu är jag hemkommen efter en härlig helg i S-fors med O's familj. Har sjungit på ett dop som sedan övergick till vigsel till alla gästers stora förvåning. Utom för mig ;) O förlät mig sent igårkväll för att jag lyckats knipa käft om att hans bror skulle gifta sig...

Det blev i vilket fall en fin gudstjänst (två?) med bra innehåll. Jag sjöng två sånger, en till dopet och en önskesång till utgång för brudparet. Alla nöjda och glada - inklusive mig ;) T tillhör numer Jesus Kristus och brudparet sa ja och alla var lyckliga. Jag lyckades i alla fall ha rösten stabil på sista sången, trots glädjetårar och ett brett, glatt leende... Tror O har bildbevis...

Avslutade helgen med en mctur till Holsbybrunn för att överraska en barndomskompis familj. Blev lyckat, även om husets ägare inte var hemma. Och mcturen var härlig. Kroppen blev glad av att få känna fartvindar och vibrationer igen. Hur ska jag klara mig från hojen i flera månader nudå?!

Tänkte dela med mig av texten på dopsången, som jag tycker är väldigt bra. Den är skriven av en vän till mina föräldrar.

Det finns ett vattenställe

Det finns ett vattenställe med vatten som ger liv,
ett vatten som ger gåvan att barn hos Gud få bli.
Den dagen när jag döptes Gud lovade och sa:
Nu är jag alltid hos dig, mitt eget barn!

Som båten bärs av vågen och barnet av sin mor
så vilar jag i dopet och på Guds trygga ord.
Förlåtelse han ger mig i Jesu Kristi namn.
Han vill mig alltid möta med öppen famn.

Med Jesus vill jag leva, han livets källa är.
Han lovat vara med mig vart vägen här än bär.
Det finns ett vattenställe. Det finns ett liv med Gud.
Ett liv jag fick i dopet. Ett liv just nu!

Text och musik av Fride Gustavsson

2 kommentarer:

Jenny sa...

Det var en fin text. :) Låter som en skön helg vännen. Kram!

maria sa...

gött att det gick så bra!! sa ju det :) härligt!! väldigt fin text på dopsången. Ska försöka komma ihåg den så jag kan ha den när jag söper mitt/mina ev framtida barn.. :)