tisdag 31 mars 2009

Namninsamling mot sjukskrivningsreglerna

"Uppropet gäller en landsomfattande namninsamling för humanare handläggning av de sjukskrivna och mera professionella utredningar och bedömningar.

Att enbart sjukskriva människor är ingen behandling och inte en lösning på ohälsan. Generella regler visar inte respekt för de individuella behoven och man kan inte enbart finansiera bort sjukskrivningarna. Det krävs en ny människosyn och ett mera flexibelt tänkande angående orsaken till ohälsa och vägen till läkning."
Taget från denna länk, där du också kan skriva på uppropet.

Margareta Tiger som är legitimerad sjuksköterska har tröttnat på denna inhumana människosyn. 55604 andra, inklusive mig. Har du?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Japp. Det har jag. Sjukt trött på systemet är jag. :P

(Skrev om saken jag med men det kanske du såg...? )

Johanna sa...

Bra att ni uppmärksammar problemet. Inte roligt att vara jagad av försäkringskassan för att man inte är frisk för arbete/studier tillräckligt fort.

Emi sa...

Japp, jag tror det behöver uppmärksammas mer. Är bara svårt att se när man inte är i kontakt med det själv... Men när man ser vänner lida så kan man inte annat!