lördag 21 mars 2009

Musik i veckan

I veckan har jag fått sjunga mycket på jobbet. Sånggruppen på demensvåningen gick lite sisådär, men jag lyckades hitta nyckeln i "Vi går över daggstänkta berg" och fick med mig en dam i sången... Det gjorde mig lycklig!

Men i onsdags hade jag en härlig sångstund när gudstjänsten på boendet blev inställd. Vi räddade situationen genom att ha fika som vanligt och så spelade jag lite... Vi lyckades med allsång till "Jag har bott vid en landsväg" och psalmerna 251 "Vart jag går i skogar, berg och dalar", 249 "Blott en dag" och 235 "Som en härlig gudomskälla". Det gav mig en rejäl kick faktiskt =)
Och en av damerna fick äntligen sin önskan uppfylld; att höra mig sjunga "Inbjudan till Bohuslän"... Har fått höra i efterhand att det måste vara så att Taube beskriver två veckor i skiftet april/maj. Det är en fantastisk beskrivning... Jag vill uppleva!!

Orgelspelandet går framåt. Nu kämpar jag med Bach... Känns kul! Blir trixigare nästa vecka när jag inte hinner öva. Då blir det tur till Stockholm och Uppsala. Har en jobbkurs inom RGRM-metoden. Den kan ni kika upp här. Då blir det ännu mer musik!

4 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Åhh, du ska hit. Visst ja! Välkommen hem! ;)

Anonym sa...

Vilket drömjobb Emi!

Anonym sa...

Ser fram emot att få höra dig spela orgel! :D Du är säkert jätteduktig, tror jag!

Anonym sa...

Det är så härligt att läsa dina inlägg om jobbet. Det är lätt att konstatera att du stormtrivs! =) //Olof