onsdag 17 september 2008

"You press the button, we do the rest"

Nu har jag lagt krut på bara mig. Det har varit så skönt att njuta av att vara egoist! =) Jag har på något sätt börjat grubbla mer, gråta, men ändå må himla bra! Kören i måndags var jättetrevlig!
Och igår gick jag på utställning på Röhska museet. Skulle i och för sig varit roligare att gå med syster, så man får lära sig lite samtidigt ;)
Men sen idag tog jag en kaffe på stan efter jobbet. Satt och läste en bok från bibblan om min favorit Stig Lindberg, och njöt av fritid. Sen har jag faktiskt gått på ett föredrag på Hasselblads center. Jätteintressant att få lära sig om familjen Hasselblad; Viktor är tydligen ett väldigt fint namn enligt släkten ;) _alla_ hette Viktor, om än med olika stavning...

Och jag blev uppmärksammad om att det är rätt märkligt att Kodak stavas med K och inte C... och det är faktiskt himla märkligt! Men väldigt snyggt... Det är för övrigt en enormt snygg slogan av Kodak som är rubrik... Eastman var en skön snubbe!

Men gissa om jag blev sugen på att börja fota seriöst?!

3 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Underbart det lät! =) Va roligt.. Jag hade hemskt gärna varit med dig där.. Det får vi ta nån gång! Du och jag... Precis gjort mat så nu dags att njuta av den! =)

Love

Anonym sa...

det låter ganska trevligt... har vi en dejt pålördag ellervad? hör av dig imorgon....om museet öppna klockan 11 kan vi ju ses lite innan det och sen har jag en lunch dejt med en gravid mage på ett cafe. du får gärn ahaka på det okcås om du vill... hör av dig ion?! kram och godnatt//becka

Anonym sa...

Det ÄR skoj med foto! Jag blev fotad porträtt med en gammal Hasselbladare för många år sedan, träigt, hade hellre stått bakom kameran. :)