lördag 6 september 2008

Hemmadag

Idag har jag en pysseldag. Tvättar, städar, tar hand om mina blommor, läser och sorterar viktiga papper, gör matlådor, övar körsånger till morgondagens gudstjänst...

Och lever på glada skratt efter en härlig vecka =) Mina tanter och kollegor säger så mycket glädjande! Sen har jag fått börja i en bra kör + haft intressanta samtal om döden & livet med vänner jag inte känner än. Gôtt! Och nu har jag fått höra att Sista dansen knappt har några platser kvar - tur att jag hann köpa mig en biljett i tid =) Längtar redan efter föreställningen... Roligt när en pjäs relaterar så mycket till ens vardag. Ska bli intressant!

Och att ta hand om blommor är inte det jag är allra bäst på här i världen. Så jag frågade helt enkelt mitt älskade google om råd. Svaret blev denna länk som gav mig tips på hur jag ska sköta min kära Phalaenopsis. Får se om den får lite fart efter tipsen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Pyssel- och fixardagar behövs ibland. :) Hopppas du haft en trevlig söndag!