torsdag 11 september 2008

Praiseparty med Kirk Franklin

Jag är lycklig! Jag har varit på ett praiseparty utöver det vanliga... Kirk Franklin & co gav verkligen allt på Conventum! Och det gjorde vi i publiken med!

Vi överraskade scenen med att kunna sånger och texter på låtar Kirk verkligen inte tänkt spela. Och tydligen sjöng vi bra också ;)

De två starkaste minnena är i alla fall;
- "Hejdå, hejdå, hejdå, hejdå, hejdååå", när vi fick lämna allt. Lämna händelser, personer, situationer, synder... allt, till Jesus. (Engelska är "gone, gone, gone, it's all gone")
- När hela publikhavet sjunger med i "Our God is an awesome God" och står med händerna uppsträckta i lovsång. Bandet slutar spela och de på scenen sjunger utan mick, hela publiken hörs tydligt, Kirk faller ner på knä... Det var en sån pådaglig Gudsnärvaro, otroligt starkt!

Och jag fick sjunga med i "Jesus paid it all" som extranummer! Att veta att längre bak står Josefin, Simon, Nisse & Lisa, och vi alla sjunger våra stämmor... att stå bredvid Chriss, hela kvällen. Det var verkligen lycka!

Att dagen innan få sitta och äta med 8 personer jag verkligen älskar i Örebro gjorde också min semesterdag till en riktig höjdare! Det här kommer jag leva på länge, mina vänner!

2 kommentarer:

DyschDysch sa...

å jag riktigt ryser när jag läser vad du skrivit. gåshud över hela kroppen och ögonen tåras samt ett stort leende på läpparna. Av lycka av som du skriver de två starkaste upplevelserna under konserten..."Our God is an awsome God"

TACK VÄNNEN!

Anonym sa...

Okej okej, jag ger mig. Jag borde varit där också! :)