torsdag 29 maj 2008

Cykel och bokstund

I veckan när jag skulle cykla till jobbet så tyckte jag att cykelstyret satt löst. Väldigt märkligt, eftersom jag hade skruvat åt det en gång förra veckan. Tydligen så hjälpte det inte med de verktyg jag har... Jag begav mig till cykelverkstaden 5 min bort och bad dem kika på det. Det konstaterades att styret hade rostat sönder! Shit, jag har varit en trafikfara i flera veckor!! Men nu är det åtgärdat. Eller, cykelstyret i alla fall... trafikfara jobbar jag på varje dag! ;)

Idag har jag skaffat mig ännu ett lånekort. Och efter besöket på biblioteket, och vägen förbi cykelverkstaden för att hämta min numer hela cykel, så begav jag mig till Slottsskogen med filt, fika och bok. Underbart skönt att bara sitta i solen och läsa och må gott!

Boken jag började med heter Lady Chatterleys älskare. Den är tydligen D. H. Lawrence's mest berömda bok... Antar att det blir en diskussion med pappa när den är färdigläst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter underbart med liten picknick och bokstund i det gröna. Just den boken läste jag som obligatorisk kurslitteratur, förmodligen därför jag inte uppskattade den, fastän den ska vara ganska bra. Må så gott.