torsdag 27 december 2007

Sårbarhet

Fler avsnitt av "En fri kvinnas bekännelser" får mig att fundera på kärlek, barn, vänskap...
Är lite häftigt att mina studier påverkar mitt liv så otroligt mycket! Det är så mycket val man måste göra hela tiden... Hur vill jag leva mitt liv?

Pratade med Frida om kärlek. Att vilja ge allt man har till någon, men inte kunna... Att inte våga släppa lös allt det där inom sig, för man är så otrygg... Att inte våga göra sig så sårbar...
Men samtidigt... När man gör sig sårbar, då formar man sig själv och sin omgivning. Sårbarheten innebär även förändring inuti mig och den leder till en förståelse för min omgivning. Jag blir mer mänsklig av kärlek. Frida sa en bra grej: "man har ont i hjärtat för att bli en människa..."

1 kommentar:

Anonym sa...

men nu har du väl pluggat färdigt? =P /GW