lördag 8 december 2007

Insikt


Inatt upplevde jag en grej som fick mig att börja fundera... Och under ett samtal med Elin så förstår jag lite mer...
Jag har byggt mitt liv på mina goda gärningar... Jag har räknat mitt värde i att ha fått finnas för människor i min närhet. De dagar jag har fått hjälpa någon - de dagarna har varit bra. De dagar då jag bara suttit hemma och pluggat har känts helt tomma...
Mina föräldrar har aldrig uppfostrat mig i det här att alltid ställa upp, finnas för andra etc... Det verkar vara något som ligger väldigt djupt i mig.

Men Elin gav mig knuffen: Jag är värd att dö för! Mitt värde ligger inte i vad jag gör. Mitt värde ligger i att jag är värd att dö för. Och Han har redan dött för mig.

Boktips: läs Sexgud av Rob Bell... finns några bra citat här nedanför. Han skriver om egenvärde och hur man bemöter och behandlar sig själv och sin omgivning...

Foto: Emilie

Inga kommentarer: