tisdag 28 augusti 2007

Lampor

Imorgon ska jag leka elektriker! =) Jippie! Jätteroligt!
Har varit på den typiska affären som fattig student åker till för att köpa nya saker till sitt boende... Och jag skulle köpa två lampor. Jättefina! Och jag kom hem, packade upp de... och insåg: "Aha! Jag borde ha köpt en lamppropp också!"
Men det visste jag inte att det hette - utan jag tänkte kanske snarare; "jag behöver sån där liten grej... ehm... som jag ska sätta de där två lösa sladdarna i... ehm... och sen sätta fast i kontakten uppe i taket... ehm..." Så, då ringer man sin älskade far som kan förklara, med hjälp av C.O's katalog och hemsida så att jag får rätt serienummer så jag kan köpa den där lampproppen (x2) imorgon. Det blir nog bra.
Tack pappa, för att du räddar mig jämt och ständigt!

Inga kommentarer: