onsdag 29 augusti 2007

Barnpartaj!

Först av allt - dagens stora händelse! Det är Elias födelsedag! Eftersom jag har den stora äran att tillhöra "de närmast sörjande" (citat födelsedagsbarnets far) så har jag idag fått äta Elias favoriträtt; pasta och köttfärssås! =) Och sen tårta med sockerkaksbotten, frukt och fruktpuré. Barnvänligt och faktiskt väldigt gott! =) Men huvudrätten fick ätas utan festens orsak (Elias alltså) då han varit lite kinkig under dagen och äntligen somnat... Men till tårtan dyker han ju upp! Fast jag och "moster" var visst bara lite för ivriga i firandet. Så när tårtljuset väl tänts och vi sjunger "vi gratulerar..." och sen blåser i våra tutor så blir det lite väl överraskande för födelsedagsbarnet som brister i gråt...
Men maten och tårtan föll Elias i smaken. Köttfärs och grädde över hela honom och golvet. Grädde i öronen - hjälper det mot något speciellt? ;) "Moster" och jag fick träna på samarbete: duschning! Gick faktiskt bra...

Och Dublo-presenten blev en hit! (Tack Frida för hjälpen!) Önskades till och med av födelsedagsbarnets mor, och jag visste det inte! Wow... Lyckat i vilket fall!

På förmiddagen gick jag & Elin på stan för att inhandla gårdagens missar... Köpt lamp-proppar, pärmar, gardiner, kryddburkar och - äntligen - sopborste!! CO blev räddningen! Fantastiskt!

Ätit lunch med Jenny. Underbart... Kommer sakna henne otroligt i höst. Det betyder mycket att ha vänner som känt en ett tag och som sett en i olika situationer och sammanhang. Lycka till i Indien!

Sen ikväll lyckades jag få en stöt när jag kopplade ihop ena lampan... Rätt klantigt för pappa sa åt mig igår att komma ihåg att stänga av strömbrytaren... Jaja... säkringen gick och jag fick lite ont i handen, men nu är det ordnat och alla lampor lyser som de skall! Perfekt! Och gardinerna sitter finfint!

Mitt liv måste ju vara perfekt? ;)

Inga kommentarer: