tisdag 27 september 2011

Vardagsmat...


Det här med matplanering är inte alltid så enkelt; man ska komma på bra maträtter, variera sin kost, skriva inköpslista för att inte glömma nåt, orka gå & handla etc...

Men för oss med detta stora i-landsproblem har jag världens bästa tips: coop har Veckans middagar, med varierade maträtter. OCH det bästa av allt - du kryssar bara i inköpslista så får du alla ingredienser i ett samlat dokument! Och vill du sen va extra fiffig så kan du ju spara papper och läsa inköpslistan i din smartphone istället för att skriva ut...

Ikväll har jag lagat gulaschgryta. Igår blev det pastaknyten med kyckling...

Fick även äpplen från en brukare på jobbet och jag insåg att jag egentligen inte hinner äta upp dem, så jag bakade äppelbröd, efter recept från kusin E & äppelkaka också! Den här veckan blev köksvecka, helt enkelt...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Kan ju inte förmå mig att göra gulash på annat vis än ungerskt... med massor av vitlök, paprika, potatis, morot, hemgjord pasta och kött - ej köttfärs... :D

klas sa...

Ser så sjukt gott ut!

Emi sa...

Jenny: men jag minns att jag blev besviken på kryddningen i den gulasch jag åt i Budapest... :P Den här grytan tyckte jag smakade bra iaf =)

Klas: Instämmer!

Jenny sa...

Men då åt du nog på restaurang = anpassat för turister. Hemmagjord soppa (det ska inte vara gryta - gryta är det österrikiska) som puttrat i tryckkokar i fem-tio timmar smakar MUMS! :)