söndag 4 juli 2010

Lite semesterbilder del I

Jag tänkte fylla på lite efter hand... Här är första dagarna i alla fall. Eric & jag tog bilen från Gbg till Skåne i fredags. Åt födelsedagslunch på Laxbutiken utanför Falkenberg och sen tog vi en kopp kaffe när vi kommit nästan ända fram till Malmö. Där mötte vi ett härligt pensionärspar:



Sen kom vi hem till världens coolaste farmor. Min! Hon har sweet chili stående i kylskåpet! Hur många 91åringar känner ni som har det? Nä, precis... kunde tro det!



Vi har lagat mat, sovit, ätit mat, sovit å druckit kaffe ibland ;) Nästan. I vilket fall: vi har stått för matlagningen och slappat resten. Bra start på semestern! Igårkväll åkte vi ner till havet och stod på piren i Abbekås och frös en stund. Konstig känsla när det var varmaste dagen hittills...
Idag tog vi en biltur till Ystad och promenerade bland vackra hus och jag fick minnas mina barndoms somrar...



Sedan svängde vi förbi Marsvinsholms slott på vägen hem. Vackert i kvällssolen!





Lite humor:

1 kommentar:

Jenny sa...

Oj vilket vackert litet slott! Ser ut (och låter som) en skön start på semestern. :)