tisdag 20 juli 2010

Forts. semester



Ännu en semestervecka och jag & Eric har hunnit träffa E's mormor & farmor, vara i Vetlanda en sväng samt köra upp till Uppsala. Här har vi vilat upp oss hos mor & far och hälsa på i Björk. Jag passade på att slappa i hängmattan.

Vi hade tur, Erics bror med flickvän var hemma så vi fick en kväll ihop och åt gott på deras balkong. Roligt att ses! När vi ändå var i närheten besökte vi Millesgården. Eric hittade sin favoritstaty (?) och jag letade humoristiska detaljer, som tex sköldpaddan under "Sångaren"s fot!

Sedan körde vi norröver och i Gysinge bruk tittade vi på vackra hus på vägen till mormor & morfar. Vi fick en kväll i någorlunda lugn & ro ihop innan kusin E anlände lördag morgon och vi förde oväsen i form av skratt och mycket sång. Helgen avslutades med släktmiddag hos morbror med familj samt musikkväll i Storviks kyrka där jag & kusin E bjöd på intensivt inövade sånger.

Eric har åkt hem för att jobba och jag lämnar snart Uppsala för en liten tripp till vännerna i Örebro. En vecka kvar av semestern! Hurra!

2 kommentarer:

kusin E sa...

Haha... Ja det var någorlunda lugn o ro innan jag kom och invaderade stället. Du o jag kan nog var för sig vara rätt lågmälda, men INTE ihop i samma rum :)

Kul var det iaf. Hoppas du får det bra i Ö-o.
Kram.

Jenny sa...

låter härligt socialt! :) Hoppas sista semesterdagarna blir rofyllda!