tisdag 24 juni 2008

En sorts kärlek

Har sträckläst en bok, tog två dagar... En sorts kärlek av Ray Kluun. En otroligt gripande bok om livet och döden, att vara ung och få dödsdom, om att vara livskamrat och stå bredvid...
Jag har gråtit floder, önskat att slippa få va med om något sånt här! Gråtit på jobbet, på spårvagnen, i sängen, vid köksbordet... Jag har läst när jag väl haft tid. Verkligen levt ihop med detta unga, snygga par och deras dotter. Men jag kommer nog aldrig begripa hur det känns i verkligheten. Att leva med cancer bland sina allra närmaste.

Jag hoppas att jag aldrig glömmer de glimtar jag fått av denna boken.

Cancerfondens hemsida finner du här.

(Självklart finns det sidor i boken som jag inte alls uppskattar... mannen i boken är ett svin i perioder. Så är det.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läskigt med storbölarbok. Just sådant är sånt jag oroar mig över dagligen, att förlora den jag älskar mest. Men boken låter klart spännande ändå.

Anonym sa...

Nu har jag beställt boken så nu får jag se om jag tycker den är lika bra, som du tycker... :)

Anonym sa...

Låter som en intressant bok... ska nog läsa den när jag får tid... Har en del böcker som ligger och väntar just nu.

(komiskt, alltid när jag skriver till dig så spelas I'm yours på radion. börjar nästan tröttna... har hört den säkert 5-6 gånger på två dagar, och då har jag ändå jobbat både idag och igår...)
KRAMKRAM

Anonym sa...

läskigt att vi postade precis samtidigt... :P

Emi sa...

jenny: jag hoppas att du kan läsa den med färre tårar...

e: mm, det blir ju lätt en hög med böcker... men just nu är jag utan trave... läser hela kvällarna =)
å superdumt av radio att pajja "min låt"!

jenny & e: blev en komisk reaktion idag. "Wow, hela fyra inlägg! jag måste skrivit nåt jättebra! oj, bara av två stycken..." hehe! roligt att ni skrev samtidigt!