söndag 6 maj 2007

Kvinnan i ditt liv

Igår va det SMASK på Örebro Konserthus! Kulturellt värre! Och väldigt musikaliskt! Musikhögskolan har verkligen otroligt bra studenter! Och segraren var given! Big Mama - jag diggar dig starkt! "Kvinnan i ditt liv" var verkligen bästa bidraget!
Och efterfesten var trevlig! Mycket dans... Och jag vågade mig på de högklackade igen... =)

Gudstjänsten idag var intressant. Att växa i tro var temat, och predikan var träffande. Att lyssna mer på Anden... Och jag hade ett väldigt givande samtal efter fikat. Börjat fundera på utveckling och förändring... När jag som människa mognar och förändras - vad händer med min omgivning? Mina vänner? Tänk om jag har en längtan som min omgivning inte har? Ska jag följa den ändå? Eller ska jag stanna kvar på den plats(nivå) som min omgivning är på? Viktiga frågor, och inga svar... Eller?

Jag inser i alla fall efter samtalet att jag måste gå vidare, och jag tror att jag måste följa min längtan. För vill jag ha något i mitt liv så måste jag nog kämpa för det också. Och inte vänta in alla andra... Jag vet att jag vill prioritera Gud.

3 kommentarer:

Always Yours sa...

hej :)
inga lätta frågor.. men jag håller med dig. Gå på din känsla, låt Gud verka o låta dig mogna,växa.. som du sa,du vet ju att du vill följa Honom så varför låta andra hindra tillväxt o fruktbärande??
lyssna in Gud o vila i att Han leder och låter saker ske när tiden är mogen..
frid o blessings!

Anonym sa...

sakna sakna sakna... det kommer mail inomkort!!! kram// becka

Anonym sa...

Hej! Satt här och googlade på SMASK och hamnade här, och blev så glad över det du skrivit att jag är tvungen att lämna några rader! Det var så himla roligt att framföra den låten, och även om den är en SMASK-låt med glimten i ögat, och som många upplever som en "ploj-låt", så är den väldigt seriös och betyder jättemycket för mig. Så... det gläder mig verkligen att fler gillar den! Tack!
/"Big Mama" Sofia