söndag 20 maj 2007

Djupa samtal om livet

Vad jag tycker om äldre människor! =) Nu har jag fått umgås med min farmor i 2 dagar. Väldigt trevligt! Hon har berättat lite om hur livet är för henne, vad hon funderar över och så... Och så har jag fått bolla tillbaka! Och trots att vi lever så olika liv, i så olika sammanhang så är vi så lika! Det är häftigt! Och sen är det faktiskt lite roligt att få imponera lite för en gångs skull - hon tycker ju att allt jag gör är SÅ BRA! =) Tänk om alla tyckte så ;)

Vi har pratat mycket, ätit mycket, varit ute mycket... Tittat på Gåsapågs-statyn som satts upp vid E65:an, varit på kyrkogården på min farfars 101-årsdag med blommor, rensat rabatter och klippt gräs...
Jag har kommit en bit längre i mitt virkande; sjalen kanske blir färdig till jul ;)
Har även hunnit läsa ut min deckare av Anna Jansson... spännande!

Imorgon bär det av till Örebro igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!
tänkte bara lämna ett avtryck.. gogglade på "i kistus själv" nyss o hamnade på din blogg, gissa om jag blev paff :) nån som hade skrivit en kommentar o frågat om du kände igen texten o kunde melodin.. sitter precis o lyssnar på den låten.. heter "in christ alone" på engelska.. ganska känd. Du har nog hört den.. "in crist alone my hope is found, he is my love, my strength, my song.."
take care o ha en bra helg!