fredag 13 februari 2009

Jag har världens bästa jobb!

Idag har jag suttit med damerna och lyssnat på wienervalser som framförts på flygel och fiol av två äldre herrar. Att se damerna skratta, gråta, gunga i takt, önska sånger och drömmande försvinna in i sina egna tankar var rörande och glädjande. Ibland är jag riktigt nyfiken på vad de tänker! Drömmer de om sin första dans? Första kärlek? Något minne med sin make för många år sedan? En dam skrattade till och sa att hon var 25 år igen. Hon berättade inte mer, men det räckte med leendet...

Sådana dagar är underbara att arbeta!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter verkligen härligt! Minnen är en evig källa att inspireras av. Kram!

klas sa...

Detta är så klockrent. Har själv funderat mycket på det här, du kanske inspirerar till ett systerinlägg så småningom :) Cred för att du omskriver dina klienter som damer och inte "små tanter" eller liknande utslitna vårduttryck. Och grattis till världens bästa jobb! =)

Anonym sa...

TACK för sällskapet idag! Du är välkommen åter precis när som helst, tycker vi båda två. K R A M!

Malena Nilsved sa...

Systerinlägg, syftar det på mig eller något?!

Tack för en underbar dag syster! Gahh vad jag älskar att vara med dig! Och Olof är ju bara pricken över i´t. Tycker om er så mycket!! =)

klas sa...

Första passningen var till mig va, Malena? Alltså, med systerinlägg menade jag samma som när man talar om systerbolag... eller finns det bara dotterbolag förresten?! Nu blev jag osäker men jag menade iaf att det skulle kunna inspirera till ett blogginlägg av mig själv i samma ämne. När Thåström släppte skivan "Mannen som blev en gris" sa han att det var en systerskiva till föregångaren "Det är ni som är de konstiga, det är jag som är normal". Solklart =)

Emi sa...

Jenny: I helgen fick jag ett minne att inspireras av! Dig och din make. Tack!

Klas: jag erkänner, jag säger "mina tanter" ibland... Men jag tycker damer låter bättre. Jag ser fram emot systerinlägget! Och tack för dina kommentarer. Du är klok!

Syster: Det gläder mig att du trivs med O! Jag är otroligt glad att jag fick umgås med er båda!