torsdag 13 mars 2008

Syster har fått mig att fundera på familj. Familj är svårt...
Jag uppskattar att jag har bott hemifrån, i annan stad, under flera år. Jag upplever det som att jag står på mina ben nu, inte mina föräldrars. Visst så påverkar deras åsikter mig (hur skulle det kunna vara annorlunda när man hör deras röster i huvudet? :P), men jag vet att det är _jag_ som fattar beslutet. JAG! Min tid som arbetssökande är nyttig faktiskt. Det är häftigt... Jag är inte deprimerad, orolig, sysslolös... Jag funderar över saker, men inte alls på samma negativa sätt som tidigare. Jag har väldigt få tillfällen när jag funderar på om jag borde göra något (hade en svacka för några dagar sen... ;) hehe). Och mitt liv är fullt av massa saker som gör att mitt liv känns meningsfullt och värdefullt! Tex får jag ta hand om min älskade gudson imorgon! Jag är glad, trots att det blir en tidig morgon...
Nu kommer tacksamhetskänslan igen... =)

3 kommentarer:

Malena Nilsved sa...

Me så är du ju också färdigutbildad =P

tycker om dig bajs mkt vännen!

Emi sa...

Jo, men vad hjälper utbildning om man inte har jobb? :P haha

tycker om dig tokmycket!

Malena Nilsved sa...

Sant. Precis det jag hela tiden sagt =P Haha! Därav mitt livsval =)
Yeah!

Ska jobba på onsdag och dagen efter tentan föresten. B ringde idag å hade småpanik, alla är sjuka. Och som hon sa, det är inte alla som klarar HT =) Skönt att ha jobbat tre dagar den här månaden iaf =) Lite inkomst, bra att ha i väntan på större sysselsättning..

Mår mkt bättre, är iaf lugnare, nu sen jag gjort mitt beslut. Skönt... Tänka vilken skillnad det gör att man bara ställer in sig på nåt nytt.

Du e bästa sis. love