söndag 9 januari 2011

Underhållning


Jag & Eric har firat och har ikväll upplevt varieté med Gunhild Carling! Nu spritter det i kroppen och jag har fasligt ont i käkmusklerna (av skratt alltså). Fått se och höra hela (?) familjen Carling in action, tillsammans med övriga i Carling Big Band. Efterlängtat var att få uppleva Gunhild spela 3 trumpeter samtidigt. Jag blir sugen på att lära mig alla möjliga instrument och helst kunna steppa, trolla, jonglera, dansa och ha en fantastisk kropp för alla dessa glada klänningar Gunhild bär!

Menmen. En annan har ju styckat en hel kyckling för första gången. Man kan ju inte va bäst på allt va...

(Bilden tagen från: http://www.gso.se/?pageid=8697&eventId=2792)

3 kommentarer:

kusin E sa...

Jaaa, hon är inspirerande! Spelade hon säckpipa?

Jenny sa...

Härligt, inte hört förut. Vilken otroligt musikalisk familj (kikade på äldre klipp på Youtube)!

Emi sa...

kusin E: Jajemän - glömde säckpipan! Amazing grace. Hon hade tydligen hittat säckpipan i en papperskorg utanför och behövde kolla om den var ostämd. Not... Men mycket läckert!

Jenny: Ja,visst är det coolt! Sen diggar jag att de verkligen satsar på all möjlig sorts underhållning - att se till å va grymt bra på flera saker inte bara sitt första instrument.